måndag 5 maj 2008

gemENSAM

Varför är kärlek så svårt?
Jag kan inte längta längre när det är så hårt.
Det letar sig en känsla upp genom ryggraden
och gnager och gnager för jag vill också bli tagen.
Utvald, omtyckt och älskad,
men du envisas med att få mig att känna mig ratad.

Uttjatat nu i ett halvår eller mer
men jag kan inte släppa det och ger mig till dig igen.
Jag är dum dum dum men att se in i dina ögon får mig att bli stum.
Känner mig ensam oavsett om rummet är fullt med andra människor,
för din blick bränner hål i mitt hjärta där min kärlek till dig, min amour bor.
Bounjour, je´mapelle, oui,
do you wanna dance with me?

Men jag fortsätter att vara oälskad och ratad av dig,
trots att du faktiskt gillar mig.
Iaf lite när det passar och då vill du ha mig nära.
Ger mig intrycket att vi kanske skulle kunna bli kära.
Jag faller för lögnen om och om igen.
Trots att du aldrig säger något tror jag mig se det i ögonen.
Den där glimten som säger, visst vill jag ha dig.
Men din mun säger sedan nej nej nej.

Jag vill gå vidare nu, har fått nog.
Önskar att du slutade umgås med mig och bara drog.
Bort bort någon annanstans.
Någonstans där jag slipper bli ur balans.
Då kanske jag äntligen kan komma över dig,
återgå till noll och lyckas hitta en ny kärlekens lakej.
Jag vill kunna känna närhet och öppna mig utan behöva bli rädd för att bli lurad igen.
Att dagen efter kunna känna mig älskad och inte bli lämnad sen.
Slippa bli utnyttjad för min kropp,
bara för att du inte kan eller vill kontrollera din snopp.
Få känna något äkta och gemensamt,
istället för bara ensamt.

Jag säger till mig själv att jag ska inte mer,
men tillfällerna blir bara fler och fler.
Varför utsätter jag mig själv för detta när jag ändå vet att jag inte har en chans?
Jag vet att kärlek inte är en dans på rosor,
men allt du vill är bara att ta av mina trosor.
Jag ska sluta falla för dig om och om igen.
Jag måste ta tag i mig själv och våga öppna mig för andra män,
eller kvinnor för den delen.
Så om du, en trevlig, härlig och kelen
finns där ute någonstans.
Give me a call,
I´m open 24-7 and ready for it all.

Inga kommentarer: