tisdag 6 maj 2008

Egentligen

Egentligen är det här inte min dikt.
Egentligen borde jag sova nu.
Egentligen väntar någon på mig.
Egentligen kanske jag borde säga upp mig från jobbet.
Egentligen släpper våren mig lös.
Egentligen finns det kärlek i luften, jag bara känner inte den.
Egentligen skulle jag kunna gå en midnattpromenad.
Egentligen vore det lite bättre om du var här och höll om mig inatt, men du är långt borta nu.
Egentligen växer blommorna även när solen inte lyser.
Egentligen tror jag inte på gud.
Egentligen existerar det fler böcker och fler filmer jag borde arbeta mig igenom.
Egentligen vill jag avskaffa alla materialistiska behov.
Egentligen driver jag bara med mig själv.
Egentligen så är dags för revolution.
Fast egentligen borde jag sluta använda ordet egentligen så mycket!

Inga kommentarer: