måndag 20 augusti 2007

Vill du inte bli ledare- bli det

Det är bara den som inte vill bli ledare,
som faktiskt kan bli våran vägledare.
Lyckas hitta vägen som leder oss rätt,
ledarna idag är egoister- vad är det för sätt?
Vi måste handla idag och inte imorgon.
Morgondagen är det redan försent.
Vi måste spränga barriärer mellan oss och någon,
lyssna på allas åsikter och bland fördomar städa rent.

Bara för att jag är politiker behöver jag inte vara politiskt korrekt.
Jag strävar inte efter att vara perfekt.
Förändringar behöver göras men är jag den att säga vad som är rätt?
Eller fel?
Åsiktsbandet är sååå brett.
Välj din roll och delta i detta rollspel.

Även om det är spelledaren som styr detta parti,
kan du förändra spelet däri.
Gunga på tills vi får obalans,
så den rätta vägen närmar sig på distans.
För det är bara den som inte vill bli ledare som kan lyckas,
är det jag eller du?
Det är upp till dig att medryckas eller misslyckas.
Tig för evigt eller tala nu.

Inga kommentarer: