söndag 5 augusti 2007

Love (and hate) is in the air

På väg hem från kärleksvecka och mys,
allt ska packas ihop och tåget tuffar iväg med ett pys.
Någonstans inom mig finns fortfarande ro,
för jag vet att om ett år får jag igen uppleva detta zoo.
Vi är en flock färgglada djur fyllda med kärlek och musik,
du lär aldrig kunna tysta oss med ditt skrik.
Under paraden vallas vi framåt och firar,
tills vi landar i parken, dansar och lyssnar när någon känd artist på scen lirar.
Fördom och förtryck är som bortblåsta denna vecka när,
vi fyller söder med färg och låtsas vara en enda stor familj här.
Fast skrapar du på ytan hittar du även här fördom och förtryck.
För vem vågar med en av andra könet gå- näe, vi går hellre en styck.
Trots detta har vi bin hopp,
än så länge finns det de som vågar säga stopp!

För jag vill älska
vem jag vill
när jag vill
hur jag vill

Inga kommentarer: