tisdag 23 oktober 2007

Överlevarens bekännelse

Här ser du en överlevare.
Jag har bestigit mitt berg nu.
Gått igenom helvetets kval,
fast jag hade ju faktiskt ett val.
Inte fick jag guldmedalj för det.
Näe, så fort dom sett att jag inte misslyckats dom i mig sket.
För i dina utmaningar står du oftast själv
och inte många klappar dig på ryggen å säger gu vad duktig du va nu.

Här ser ni en överlevare.
Det var ingen som trodde på mig men trots det står ingen mållös,
vad måste jag egentligen göra- riva ett stenrös över dig?
Näe, det vore lite överdrivet säg.
Jag vill bara ha lite bekräftelse.
Jag är en överlevare!

Nu kanske ni undrar vad jag gjorde,
jo jag gjorde vad kanske många borde.
Jag tog en paus och inte från vad som helst.
Jag avstod från närheten och värmen som jag hade blivit frälst av.
Du kan aldrig lära känna en människa till 100% om du inte tagit dom.
Ja för att tala klarspråk- knulla, ha sex, älska.
Kalla det vad du vill.
Jag kallar det för närhet å kärlek till mina vänner,
för det är dom som vet vem du är och som vet vad du känner.

Här ser du en överlevare.
Jag hade levt för gott enligt dom,
att jag blivit en sån där som man pratar om.
Visst, att köra 1 timme för en liten dos av närhet kan ses som desperat,
men jag ser det som ett bot på människans hat.
Delar med mig av min kärlek till de jag anser värdiga,
för resten har ännu inte växt upp tillräckligt å blivit färdiga.
Trots detta överlevde jag 1 hel månad utan min gåva,
jag kan erkänna att vissa nätter var det faktiskt svårt att sova.
Jag levde gott innan och nu såg jag sanningen,
det krävs ibland avstånd för att se den.

Här ser du en överlevare med insikt.

Inga kommentarer: