torsdag 18 oktober 2007

Ett ögonblick av lycka

Ett ögonblick av lycka.
Jag trodde att min dröm hade gått i uppfyllelse.
Glädje så stark att jag trodde jag skulle explodera.
Ingenting kunde misslyckas,
alla hinder såg så små ut därifrån ovan.
Vad hände?

Nu sitter jag här ensam och förvirrad.
Jag fick leva lycklig en dag innan allt gick snett.
Jag som trodde att det var så rätt.

Kyssarna, åh kyssarna!
De var som ömma kärleksförklaringar,
på ett sätt som ingen visat mig förut.
Armarna slöt om mig och jag kände mig trygg.
Ögonen så vackra och glada.
Mitt leende nådde upp och lekte med stjärnorna.
Jag hindrade mig själv från att rusa upp bara för att skutta runt av glädje, ren kärlek.
Jag var den lyckligaste i hela världen, vad kunde gå fel?

En dag av lycka fick jag.
"Det här kommer inte funka, kan vi verkligen, tänk om..."
Jag vill inte tänka!
Jag vill att min insida ska explodera igen.
Jag vill inte låta tårarna falla när jag vet att jag kan få dig,
bara du vågar.
Våga försöka!
Jag kan inget annat säga än att jag vill.

I denna dikt skänker jag dig min tro, mitt hopp och min kärlek.
Jag hoppas och tror att du ska våga finna kärleken inom dig
och komma hit till mig.

Du kom till mig häromdagen och visade mig möjligheten för att sedan välja bort mig,
är det verkligen snällt säg?
Du fick mig att vilja, att våga och att hoppas.
Jag trodde min tid av väntan och längtan var över.
Du tog några steg mot mig och gav mig hela kungariket
och satte mig på den vackraste tronen.
Men när jag dagen efter utforskade mitt land var det inget värt.
Det var ett land utan mer än öken och en liten oas av hopp.
Ett ödelandskap passar mig bra nu.
Jag ska vattna det med min kärlek och mina tårar tills dess du vågar.

Inga kommentarer: