tisdag 17 juni 2008

1596 km bort

Jag känner mig fortfarande som 15
men vis som 96
fast galen som om jag levt i 1596 år
och bara haft kul livet genom
Aldrig nånsin ledsnat

Jag är en gammal vis vampyr
som suger det mesta ur varje dag
Och säger till solskenet
Fuck you I won´t do what you tell me!
Sett tillräckligt mycket för att ha en uppfattning och åsikt om det mesta
och blivit aningen självgod
men har tillräckligt mycket självinsikt
för att veta att jag fortfarande inte är bäst
utan under upplärning

Jag behöver en mästare som kan lära mig alla trix
för jag vill bli lika vis som om jag vore 96
samtidigt som jag vill vara 15 år i sinnet
Och jag vill alltid älska
och aldrig sluta hoppas på att det kommer bli bättre
och att efter mörker kommer ljus
och ljuset för med sig något gott

Jag vill styra tiden så att den går snabbt när jag har tråkigt
och långsamt när jag har kul
För om jag har levt i 1596 år borde jag ha listat ut hur hjärnan och kroppen fungerar
och vara i total harmoni med naturen
Jag har lärt mig att inget är omöjligt
och allt är relativt

Så jag tänker bli en mästare
en missbrukare av systemet
och bygga om det tills det inte längre finns några normer
eller lagar
eller härskare
utan bara harmoni
fred
frihet
och fullständig avkoppling

Men just nu är min älskade 1596 km bort
och det hade kunnat vara 1596 år
för jag kan inte kontrollera tiden
inte än

Inga kommentarer: