fredag 29 februari 2008

Något nytt

Det här är en dikt enbart för att imponera.
Jag är less på att stå här darrandes som ett aslöv med micken i hand.
Försöka förmedla ett budskap till en publik som ska falla i trans
över mitt trams om politiska orättvisor och kärlekens klagovisor.
Man skulle kunna säga att jag är less på min stil
och vill pröva något nytt.
Slå ett slag för en ny stil,
ett nytt jag,
en ny Lisen.

Jag är vegetarian sen sisådär en 2,5 år tillbakabara för att jag kände för en förändring.
Jag slutade glo på en fyrkantig ruta med repetitativa program
och började glo på youtube.
Vem som helst var som helst med en videofunktion.

Fast jag kanske borde dumpa tvn i sjön
och skänka datorn till välgörenhet
och sälja mig själv på loppis.
Några fler bud?
1a
2a
3e
SÅLD!

Såld till en anarkistisk antikulturell ickekonsumtionskultur.
Såld, inte för pengar,
utan för drömmar.
Drömmar som tar mig bort från gårdagens drägg i sängen,
till morgondagens snygga brud.
För det är egentligen det jag vill ha.

Jag säljer mig varje natt till den med mest lockande drömmar,
den som får mig att leva en liten stund till.
För är det inte det vi alla vill?

Vad håller jag på med?
Bort från gammalt,
in med begagnat,
fast nytt för mig.
Jag slänger alla materiella ting.
Jag tänker kliva av scenen enbart iklädd en gloria.
Föd mig med dina drömmar å jag kanske blir hel inatt.

Och nu när jag jobbat mig genom hela den här dikten
så är jag lite lite bättre
och lite mera värd
och jag vet att du sitter där ute och vill ha mig.

Inga kommentarer: